Pilot

Marcin Mikoda Manager Zespołu

w ING Services Polska pracuje od listopada 2011 roku. Poza lotnictwem, interesuje się zagadnieniami z dziedziny kryptografii, a w wolnych chwilach jeździ na motocyklu.

Od kiedy latanie stało się twoją pasją i jak to się stało, że w ogóle zainteresowałeś się taką formą aktywności?

Ciekawość zawsze pcha człowieka w nieznane. To uczucie towarzyszy mi od kiedy pamiętam. Gdy oglądałem zdjęcia albo filmy o tematyce lotniczej, zastanawiałem się jak to wygląda naprawdę. Swoją ciekawość zaspokoiłem pięć lat temu, kiedy rozpocząłem szkolenie szybowcowe na terenie lotniska sportowego w Bielsku-Białej Aleksandrowicach. W związku z tym, że latanie szybowcem jest sportem sezonowym, pozostały czas w roku wykorzystałem na uczestnictwo w podyplomowych studiach z zakresu lotnictwa. Podczas zajęć praktycznych na lotnisku w Katowicach miałem styczność z wieloma samolotami. Rozmawiałem z ich pilotami i znów ciekawość pchnęła mnie do zrobienia kolejnego kroku. Teraz latam samolotami jednosilnikowymi i rozwijam swoje umiejętności w tym zakresie.

Czy takie niecodzienne hobby ma wpływ na twoje życie prywatne i zawodowe?

Oczywiście, że ma. Czynnikiem, który ma decydujący wpływ na to kiedy można zorganizować lot, jest przede wszystkim pogoda. W praktyce, oznacza to, że musisz elastycznie zarządzać swoim czasem i Twoja rodzina również musi się do tego dostosować. Staram się zachęcić moich bliskich do latania, dzięki czemu oddając się swojej pasji, mogę jednocześnie spędzać czas z rodziną. Każdy pilot powinien kształtować w sobie odpowiednie cechy, takie jak odpowiedzialność, umiejętność skupienia czy podzielność uwagi. Poza tym, pilot powinien stale poszerzać swoją wiedzę w wielu obszarach. Te cechy są dla mnie bardzo ważne i staram się rozwijać je i wykorzystywać także w życiu zawodowym.

Staram się zachęcić moich bliskich do latania, dzięki czemu oddając się swojej pasji, mogę jednocześnie spędzać czas z rodziną.

Co cię najbardziej pociąga w lataniu?

Któregoś dnia zawodowy pilot, z którym rozmawiałem, zażartował, że pilotowanie dużego samolotu, jak Airbus czy Boeing jest nudne, ale za to widoki podczas lotu są wspaniałe. Latając małymi samolotami masz znaczniej więcej do zrobienia w kabinie, ale generalnie zasada jest ta sama: piękne widoki, podróżowanie i to miłe uczucie, kiedy możesz spojrzeć na swoje problemy, które pozostały daleko w dole z zupełnie innej perspektywy.

‹ Powrót

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych w plikach cookies m.in. w celach statystycznych oraz w celu dopasowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. W programie służącym do obsługi internetu możesz zmienić ustawienia dotyczące akceptowania plików cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zmiany ustawień, można znaleźć w Polityce cookies

Zamknij