Aktualności

ING Services Polska dostarcza usługi szybciej dzięki prywatnej chmurze

Rozwiązania chmury prywatnej na bazie Microsoft System Center 2012 wspierają ING Services Polska (ISP), centrum usług IT dla podmiotów Grupy ING na całym świecie. Wdrożenie pozwoliło ustandaryzować obowiązujące procesy i rozwiązania, istotnie skrócić czas uruchamiania nowych serwerów – z 12 dni do maksymalnie 3 godzin, a także obniżyć koszty eksploatacyjne o około 20 procent. Całość przekłada się na dostarczanie zwinnych usług (Agile) dla klientów biznesowych, a także znaczące zwiększenie poziomu automatyzacji po stronie ISP. Szacuje się, że koszt nowej technologii zwróci się już po półtora roku od jej uruchomienia.

ING Services Polska Sp. z o.o. (ISP) to centrum usług zlokalizowane w Katowicach, które świadczy usługi IT na rzecz podmiotów Grupy ING działających na całym świecie. Usługi informatyczne świadczone przez ISP to hosting zasobów systemowych, usługi zdalnego zarządzania zasobami informatycznymi oraz te związane z bezpieczeństwem IT. Obecnie centrum zatrudnia 473 pracowników i obsługuje ponad 70 klientów w 15 krajach.

ISP to dynamiczna i ambitna organizacja – zatrudniamy ludzi, którzy chcą się uczyć, a jednocześnie dajemy im takie możliwości. Nieustannie poszukujemy nowych, lepszych rozwiązań, które pozwolą nam zoptymalizować procesy i wspierać modele wytwarzania oprogramowania według metodyki agile. Wszystko dlatego, że tego potrzebuje klient, a tu cel jest jeden. Chcemy zapewniać naszym klientom najwyższej klasy usługi poprzez ciągłe innowacje – mówi Michał Paprocki, Wiceprezes Zarządu, ING Services Polska.

Centrum rocznie dostarcza swoim zagranicznym klientom w Grupie ING ponad 250 serwerów klasy x86 i odpowiada za zarządzanie systemami klasy x86 (Windows, Red Hat). W wyniku analizy rozwoju biznesu, ISP podjęło decyzję o zbudowaniu chmury prywatnej, w oparciu o którą możliwe byłoby świadczenie usług elastycznego udostępniania mocy obliczeniowej klientom oraz skrócenie czasu dostarczenia usług (serwerów/maszyn wirtualnych). Istotnym wymogiem były również: standaryzacja procesów, uproszczenie i automatyzacja stosowanych rozwiązań, a także automatyczne rozliczania kosztów.

Podjęliśmy decyzję o realizacji wdrożenia chmury prywatnej na bazie rozwiązań Microsoft na podstawie kilku istotnych czynników. Microsoft, wspólnie z partnerem przedstawił spójną wizję całościowego rozwiązania realizującego nasze cele biznesowe, a nie tylko odpowiadającego na doraźne, pojedyncze potrzeby. Poparła ją przeprowadzona z sukcesem faza pilotażowa (proof of concept) tego rozwiązania – powiedział Michał Paprocki. Nie bez znaczenia były również dotychczasowe dobre doświadczenia, również te zagraniczne, między innymi z realizowanego wspólnie przez ING Australia oraz Microsoft projektu Bank in a Box.

Dzięki wdrożeniu rozwiązania chmury prywatnej na bazie System Center 2012 z komponentami towarzyszącymi, czas uruchomienia pojedynczego serwera zgodnego z globalnymi wymogami bezpieczeństwa stosowanymi w Grupie ING został skrócony z 12 dni roboczych do maksymalnie 3 godzin. Wykorzystanie MS DCS 2.0 pozwoliło dostarczyć spójną platformę zarządzającą całym środowiskiem (m.in dashboard, system raportowania). Znacząco zmniejszyły się również koszty: koszt uruchomienia jednego serwera klasy x86 został całkowicie zredukowany, a poprzez zaproponowanie klientom nowego poziomu serwisu Cloud udało się obniżyć koszty eksploatacji systemów dostarczanych poprzez rozwiązanie chmury prywatnej o około 20% (w stosunku do standardowych kosztów eksploatacji).

Wdrożenie chmury prywatnej na bazie System Center 2012 pozwoliło nam nie tylko na lepszą realizację projektów i obniżenie kosztów, ale także na błyskawiczną reakcję na szybko zmieniające się potrzeby naszych partnerów, co ma niebagatelne znaczenie biznesowe – powiedział Michał Paprocki, ING Services Polska. Ponadto rozwiązanie wspiera koncepcję „zero touch datacentre”, wdrażaną w Grupie ING i umożliwia znaczący wzrost kompetencji naszych pracowników.

Wdrożenie w ING Services Polska jest jednym z najlepszych przykładów zastosowań chmury w technologii Microsoft. Co najważniejsze, korzyści z wykorzystania tego rozwiązania są widoczne od razu – zarówno w warstwie operacyjnej jak i kosztowej – powiedział Wojciech Zaremba, Dyrektor działu Enterprise Services, w polskim oddziale Microsoft.

Obecnie rozwiązanie obsługuje dwie fizyczne lokalizacje (dwa centra danych) i daje możliwość rozszerzenia na inne lokalizacje w skali globalnej. Architektura systemów pozwala na dalszą ich rozbudowę i szybkie reagowanie na potrzeby biznesowe. Koszty wdrożenia zwrócą się już po 1,5 roku od momentu uruchomienia rozwiązania (zakładając przyrost na poziomie 250 serwerów rocznie).

Wdrożenie trwało 7 miesięcy, a za jego realizację odpowiadał dział Microsoft Services.

Powrót

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych w plikach cookies m.in. w celach statystycznych oraz w celu dopasowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. W programie służącym do obsługi internetu możesz zmienić ustawienia dotyczące akceptowania plików cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zmiany ustawień, można znaleźć w Polityce cookies

Zamknij